POS – co to jest?

Point of sale, czyli rozwinięcie skrótu POS oznacza pewną grupę produktów, reklamowych, które wspierają sprzedaż innych produktów. Wydaje się to być może trudne do zrozumienia, jednak w rzeczywistości takie nie jest. Czym zatem są produkty POS i co warto o nich wiedzieć?

Produkty POS

Większość osób zapewne nie kojarzy sobie z niczym szczególnym skrótu, jakim jest POS. Otóż określa się nim specjalną grupę produktów i materiałów, które w polskiej terminologii marketingowej odpowiedzialne są za wspieranie sprzedaży innych produktów.

Wydawać by się mogło, że ulotki w sklepach są już przereklamowane, podobnie jak duże bilbordy z reklamami i promocjami. Okazuje się jednak, że jest to elementy marketingu, który jest niestety nieodłączny w dzisiejszym świecie. Warto zatem wiedzieć więcej o produktach POS.

Podział produktów POS

Koniecznie trzeba wspomnieć o tym, że produkty te dzielą się na dwie grupy, a mianowicie są to produkty miękkie i twarde. Podział ten wiąże się oczywiście z późniejszym przeznaczeniem tych produktów, ale przede wszystkim ze sposobem ich wykonania.

Miękkie produkty point of sale to przede wszystkim najróżniejsze plakaty, broszury czy ulotki, które wykonywane są przeważnie z kartonu czy papieru. Do produktów POS twardych można z kolei zaliczyć wszystkie standy, litery przestrzenne czy kioski, które to wykonuje się z drewna, stali czy innych tworzyw sztucznych.

Gdzie można znaleźć produkty POS?

Skoro wiadomo już, czym tak naprawdę są owe produkty point of sale, to warto wspomnieć o tym, gdzie można je spotkać. Trzeba zwracać uwagę podczas zakupów w jakichkolwiek sklepach, gdyż okazuje się, że takie produkty otaczają klientów z każdej strony, a Ci niestety nie zdają sobie z tego sprawy.

Produkty POS to na przykład wszystkie materiały, które znajdują się na ladzie, na przykład standy. To właśnie na nich możliwe jest umieszczenie całkiem sporej liczby logotypów i nazw marek, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży danych produktów. Wymienić trzeba tutaj także materiały na podłogę, takie jak potykacze, które bardzo często wystawia się przed dany kiosk czy sklep lub ustawia wewnątrz budynku. Taki sposób jest idealnym chwytem marketingowym, który przyciąga klientów.

Produkty dziś reklamowane są na porządku dziennym. Wystarczy tylko znaleźć odpowiedni sposób, za pomocą którego możliwe jest łatwe i szybkie sprzedanie asortymentu. Warto wykorzystać w tym celu produkty POS, które to potrafią skutecznie zachęcić klientów do zakupu lub chociaż wzbudzić ich zainteresowanie.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Produkty POS.