Wpadki właścicieli salonów fryzjerskich – na co uważać?

Wszyscy popełniamy błędy. Błędy w biznesie mogą jednak słono kosztować, zwłaszcza, jeśli nie mamy świadomości, że je popełniamy albo ociągamy się z naprawieniem ich. Jakie wpadki są bolączką właścicieli salonów fryzjerskich? Oto one!

Kierowanie oferty do wszystkich

Czyli tak naprawdę do nikogo. Zbyt szeroka oferta i niezidentyfikowana grupa docelowa to spory problem, który blokuje efektywność niektórych działań, na przykład marketingowych. Zastanów się, kim jest Twój klient, dostosuj ofertę i reklamę. Nie znaczy to, że przed wszystkimi innymi masz zatrzaskiwać drzwi, ale skupiając się na konkretnej grupie łatwiej będzie Ci zwiększyć grono klientów.

Wybranie złej lokalizacji

Choć w dobie internetu lokalizacja nieco straciła na znaczeniu – bo możesz pozyskiwać klientów z dowolnej części miasta, a nie tylko z bezpośredniej okolicy – to wciąż pozostaje bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na powodzenie Twojego biznesu. Aby uniknąć błędów w tym obszarze, musisz na etapie tworzenia biznesplanu przeprowadzić rzetelną analizę swoich potrzeb i zweryfikować, czy wybrane miejsce je spełnia.

Nieobecność w internecie

To niesamowite, że niektórzy nadal nie rozumieją marketingowej potęgi internetu. Kiepska strona internetowa albo jej zupełny brak, nieposiadanie profilu w serwisie społecznościowym… Wielu klientów odbiera taki salon jako podejrzany. To zupełne minimum, ale przecież internet daje dużo więcej możliwości. Mając system do zarządzania salonem, możesz na przykład uruchomić rezerwacje online. Przetestuj system za darmo: https://www.versum.pl/oprogramowanie-do-salonu/. Najwyższy czas wkroczyć w 21 wiek!

Przesadna oszczędność

Każdy przedsiębiorca wie, że grosz do grosza… Niestety część zbyt mocno przywiązuje się do tego powiedzenia i zaczyna szukać oszczędności tam, gdzie ich być nie powinno, czyli w kwestiach jakości. Negocjowanie cen za wybrane kosmetyki – w porządku, ale zmiana na specyfiki gorszej jakości jest wykluczona! Nie musisz inwestować w ekskluzywne marki, ale pamiętaj, że ręczysz za efekt na głowach swoich klientów. Oszczędzanie na jakości szybko odbije się czkawką.

Czy popełniasz któryś z powyższych błędów? Jeżeli odpowiedź jest twierdząca, to lepiej czym prędzej postaraj się to naprawić. O ile w przypadku lokalizacji może to być skomplikowane (choć nie niemożliwe!) to w pozostałych wypadkach nie wymaga wielkiego wysiłku. Raczej tylko chęci wprowadzenia zmian w działaniu salonu – ale z doświadczenia wiemy, że o to czasem najtrudniej.